شش ماه مانده به انتخابا ریاست جمهوری، صدا و سیما جمعه شب با پخش مستندی از حداد عادل پخش گزارشهای تبلیغات انتخاباتی از این رسانه که میتواند جنبه غیرقانونی داشته باشد را کلید زد.
تلاش برای مطرح کردن حداد عادل در حالی صورت می گیرد که وی با همه تلاشی که کرد نتوانست به ریاست مجلس برسد و تعداد رایش در تهران نیز بسیار محدود بود.
به گزارش ایسنا، در بخشی از این مستند که حدود یکساعت زمان در پر بینندهترین ساعات را داشت، حداد عادل نماینده مجلس شورای اسلامی به مقاطعی از زندگی خود در ارتباط با تاریخ انقلاب اسلامی اشاره داشت و سپس با حضور در دبستانی دخترانه در اسلامشهر به یکی از کلاسهای درس رفت و پس از صحبت برای دانشآموزان به تک تک آنها هدیه داد و در مقابل از آنها گل دریافت کرد.
بهانه این گزارش تالیف کتاب درس اجتماعی پایه سوم ابتدایی توسط حداد عادل بود که دانشآموزان یک بخش نسبتا محروم در حاشیه تهران با ارسال نامههایی از او دعوت کرده بودند که از مدرسه آنها بازدید کند. در این فیلم تبلیغاتی دهها بار نام و عکسهایی از حدادعادل در حالتهای مختلف پخش شد که آن را در سطح سیدیهای تبلیغاتی نامزدها که در ایام انتخابات به رایگان توزیع میشود نازل کرده بود.
شاید از نظر صداوسیما این اقدام رسما با هدف تبلیغات انجام نشده باشد، اما در دیدگاه مخاطبان آگاهی که میدانند از شخصیت محوری این مستند در عرصه سیاسی به عنوان یکی از کاندیداهای بالقوه ریاست جمهورری یاد میشود، هدفی جز این برداشت نخواهد شد.
ضرغامی رییس سازمان صداوسیما اخیرا در پاسخ به پرسشی درباره تبلیغات تلویزیونی این روزها، توضیح داد: سازمان صداوسیما نیمی از اعتباراتی را که برای ادارهاش نیاز دارد از طریق درآمدهای بازرگانی به دست میآورد. من فکر میکنم هیچ دستگاهی این توانمندی را ندارد که بخش بزرگی از بودجه خود را که بالغ بر ۶۰۰ تا ۷۰۰ میلیارد تومان میشود، از طریق درآمدهای خود کسب کند اما همین قدر هم که باید از طریق درآمدهای خود کسب کند تبلیغات مجانی انجام میدهد.