خبرگزاری تسنیم: معاون توسعه حملونقل ستاد مدیریت حملونقل و سوخت با بیان اینکه درگاه ملی بار در مراحل ابتدایی قرار دارد، گفت: ساخت ۳۱۵ واگن مترو شهرهای اصفهان، شیراز و تبریز به دلیل طلبهای ناشی از فروش نفت ایران به چینیها واگذار شد.
امیر جعفرپور، معاون توسعه حملونقل ستاد مدیریت حملونقل و سوخت در گفتوگو با خبرنگار خبرگزاری تسنیم، با اشاره به وضعیت حملونقل و زیرساختهای آن و مروری بر گذشته این بخش، چشماندازها و نیازهای حملونقل را تشریح کرد.
وی در بخشی از این مصاحبه گفت : واقعیت این است که پول خیلی زیادی از فروش نفت به چینیها داشتیم و چینی ها واگذاری این پول به صورت نقدی را ممکن نمیدانستند. آنها پرداخت این پول را به خرید تجهیزات حتی به قیمتهای ببیش از قیمتهای منطقهای منوط کرده بودند. بنابراین یکی از دلایل اصلی خرید 315 واگن بتوانیم پولمان را برگردانیم چون آنجا بلوکه شده است و سود آن را هم چینیها مصرف میکنند. از قبل فروش نفت نتوانستیم درآمد را تامین کنیم. کشور از این فرصت باید استفاده میکرد. چینیها حتی پیشنهاد ساخت 5 هزار کیلومتر شبکه ریلی درونشهری را داشتند که چون قیمتها نسبتا بالا بود با آن موافقت نشد. استفاده از منابع مالی که در چین بلوکه شده و قابل استفاده در کشور نیست، ناقص توان داخلی نیست.
امیر جعفرپور، معاون توسعه حملونقل ستاد مدیریت حملونقل و سوخت در گفتوگو با خبرنگار خبرگزاری تسنیم، با اشاره به وضعیت حملونقل و زیرساختهای آن و مروری بر گذشته این بخش، چشماندازها و نیازهای حملونقل را تشریح کرد.
وی در بخشی از این مصاحبه گفت : واقعیت این است که پول خیلی زیادی از فروش نفت به چینیها داشتیم و چینی ها واگذاری این پول به صورت نقدی را ممکن نمیدانستند. آنها پرداخت این پول را به خرید تجهیزات حتی به قیمتهای ببیش از قیمتهای منطقهای منوط کرده بودند. بنابراین یکی از دلایل اصلی خرید 315 واگن بتوانیم پولمان را برگردانیم چون آنجا بلوکه شده است و سود آن را هم چینیها مصرف میکنند. از قبل فروش نفت نتوانستیم درآمد را تامین کنیم. کشور از این فرصت باید استفاده میکرد. چینیها حتی پیشنهاد ساخت 5 هزار کیلومتر شبکه ریلی درونشهری را داشتند که چون قیمتها نسبتا بالا بود با آن موافقت نشد. استفاده از منابع مالی که در چین بلوکه شده و قابل استفاده در کشور نیست، ناقص توان داخلی نیست.